tisdag 25 december 2007

Alla dessa julklappar

Dagen efter julafton är en rätt så skön dag.
Barnen är upptagna med sina julklappar!
Affärerna är stängda.( ja nästan alla iaf)
Det är legitimt att bara vara.

Vilka klappar tomten kom med.
Lilla o fick massor av lego. Han är verkligen i himlen.
Han vaknade imorse och sa till mig -mamma, jag har
drömt världens bästa dröm. Jag har byggt lego hela natten.

Stora O har fått RISK, transformers. Wow!

De har även fått riddare, alfer, spel, pussel, kläder, strumpor, kallingar, böcker, playstationspel, pysselböcker, en snowracer, filmer, pengar, trisslotter och skridskor.

Idag har det varit jättehärligt väder och vi gick ner till isen för att inviga O´s och mina skridskor. o har sina med sig från sthlm. Vilken is! Vi riktigt susade fram iofs ramlade vi en hel del där isen var lite knagglig.

Jag har fått en ny skiddress av mor och far. Jättefin!

En riktigt god fortsättning på julen önskar jag er alla!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där,

Jag är också en gammal Rosviks räv! :) Hittade din blogg via Annikas.
Hoppas att ni har det mysigt i byn över jul.
Nästa år kommer vi att fira i Rosvik. Ska bli mysigt.

Ha det gott!
God Jul!

Anonym sa...

Härligt att få åka skridskor i dag..själv jobbade jag :(, har aldrig sett väntrummet så fullt som i dag...otroligt!! Många glupska som har satt kötbullar i halsen, julstress eller??
Kram på er!!!!

Unknown sa...

jess - hej och vad roligt att du hittade hit. Idag snöar det så det är riktigt mysigt! Ska titta in till dig och se hur ni har det.
God fortsättning

Jennie - det brukar vara många som tycker att det är lämpligt att vräka i sig julmaten. Tyvärr hamnar de väl hos dig då.
Kram tillbaka o vi hörs

UllaMona sa...

låter helt underbart att åka skridskor...jag har köpt nya längdskidor idag, ska inviga dem i morgon.

Ha det så bra!

Annika sa...

Härligt, Rosvik!!! Tänk att få susa fram över isar!! DET skulle vara underbart!
Kul att Jess hittat hit. Tänk om ni känner varandra!!
God fortsättning!!

Unknown sa...

ullmona - eftersom att det har snöat idag, ska vi gräva fram våra längdskidor! Det kan bli bra bara snön får ligga kvar.
Kör försiktigt i eventuella backar.

Annika - ja tänk! Jag ska kolla mer och se efter. Kul att vi är två från Rosvik som härjar på din blogg.
Det är en underbar frihetskänsla att susa fram. Eller iaf ta sig fram behjälpligt.Kram

Tankevågor sa...

Men VAD fick Seymour och Jasmin i julklapp????

Roxy leker för fullt här med sin mjukis "Rudolf-med-röda-mulen-ren" från Harrods.

Katterna fick godis.

Massor av kramar och tankar från oss här nere i regnet.
Love

Sabina sa...

God fortsättning till er oxå, det var ett tag sedan jag bloggade runt och ser att jag missat en hel del.

Kul med klappar och framför allt barnens glittrande och förväntansfulla ögon.

Hoppas allt är bra, ta hand om er.

Kraaam//S

Unknown sa...

Londongirl - oj!!! De fick inga egna julklappar. De busade med våra snören och papper. Granane är rätt rolig den med. Kulorna viner runt golven här.

Puss o kram

Sabina - visst missar man mycket bara man inte är ut på en dag. Är man inte ut på flera dagar hinner man knappt läsa ikapp.
Hoppas att julen varit bra för er.
Stora kramar