måndag 3 december 2007

Måndagsbak

Mys på morgonen. Jasmin älskar att mysa med
O.
Fick hämta hem O idag från skolan. De sa att han var sjuk!
Men enligt mig är han lite småförkyld (snorig)!
Inget att bli hemringd för.
Nåja, väl hemma hann vi med lite smått och gott.
Degen gjorde jag och o igår. Den blev så där bra.
Receptet som jag tycker mycket om är på jobbet
så det fick bli ett ur en kokbok.
Barnen är ovanligt med idag på pepparkaksbaket.
Det bakade klart hela degen.

Så här fina blev kakorna.

7 kommentarer:

Annika sa...

MYSIGT...
Ja inte att vara snuvig, men baket!!!
Vilka fina peppisar!! WOW!
Urmysiga bilder.
Kram!

Anonym sa...

Minnet sviktar verkligen....har glömt mitt lösenord till googlekontot IGEN!Så det är Dilovan som bablar på här nedan.....

Trevligt med julbak eller hur?

Igår bakade vi också för fullt här hemma. Jag bjöd över mina två systrar och lillebror för julbakning och pyntning. Då vi var många stora och små bagare i huset passade jag på att göra dubbelsats. Det blev ca 80 lussekatter som har dokumenterats med bilder! Gissa vilken bakdunke som då var passande? ja just det...min 10 liters TW-bunke som inte många har,.. Hi hi!Detta tack vare dig och Lg. TACK!

Va söta pojkarna är när de sitter i köket och bakar! Fick o baka efter dagisvistelsen eller blev han också sjuk för inte gå miste om pepparkaksbakningen?

By the way....Kan inte jag också få pepparkaksreceptet som du har på jobbet. Våra pepparkakor blev också sisådär, men däremot blev lussekatterna kanongoda!! Hemligheten? Kesella, extra socker och saffran!

Vi kanske ska byta recept, du får receptet på det goda brödet som vi åt när vi var ute på Ulriksdals slottsträdgård!Varken du eller Lg har bloggat om vår fina kväll för ca två veckor sidan. Lg vad händer? Du som tog så många bilder? ja..jag kanske ska ställa den frågan på din bloggsida som jag har lovat och besöka Lg!

Usch vad mycket jag skriver jämt, borde kanske skaffa mig en egen bloggsida!

Många julpussar till dig och sjuklingarna.

Dilovan

Tankevågor sa...

Skönt att O inte var så dålig som de trodde i alla fall! Pepparkakorna blev jättefina! Man kan nästan känna doften ända hit till mig. :-)

Härliga bilder allihop!

Och tack för ditt support idag i telefon! Kram till dig och killarna!


Till kära Dilovan: jag tyckte inte bilderna blev så himla bra från den kvällen....Vi får se om det blir något blogginlägg därifrån.
Men du, jag vill gärna ha receptet på brödet som vi åt. Du kan väl maila det till mig?!
Du kanske rent av kan hitta till min blogg så kan vi "prata" där? ;-)
Kram och hälsa N !

Unknown sa...

annika - fniss, ja baket var mysigt!
Kram

Dilo - Ska lägga ut det braiga receptet snart!
Oliver var frisk och blev hämtad tidigt för att kunna vara med och baka.
Hur går det med chokladkalendrarna???
Kram

Lg - finns alltid tillhands när du behöver mig. Inte kul att ligga hemma med förkylning!?!!
Puss o kram

Humlan sa...

Vilka fina pepparkakor! Hoppas O kryar på sig och att ni alla håller er friska nu! Kram

Unknown sa...

Humlan - pepparkakorna blev fina o goda, snart slut!!!
Vi hoppas att alla får hålla sig friska iaf till nästa år!
Kram

Sabina sa...

Men så duktigt att baka hela degen, mina barn brukar ge upp tidigt vi pepparkaksbak så jag har faktiskt lagt ner det=(

Mycket duktigt att dessutom göra egen deg. Har aldrig provat, därimot så fick jag ett gäng av Cicci förra året å dom var såååå mycket godare än köpta.

Kul att få vara med er.

Kram