lördag 8 december 2007

Så var det avgjort

Marie vann årets final av Idol.
Vad det var jämt!

Jag har lärt míg att tycka om Amanda.
Hon är ju mycket bättre på scenen. Det
händer alltid något när hon är där.
Barfota, liggandes, hes lite halvfalsk röst,
ögon som förför... och sen ändrar hon låtarna
och gör dem till sina egna.

Trots allt tycker jag att Marie skulle vinna.
Vinnarlåten passade hennesröst bättre och
Amanda kommer ändå att ha sin karriär säkrad.
*************************************************

Igår var det T som stod för matlagningen. Det var så otroligt
gott så jag tänker ge er receptet. Tyvärr blev det inte några
bilder för maten hann ta slut.

Citronpasta med lax 4 portioner tar ca 20 minuter att laga

4 st portioner med tagliatelle
3 msk hackad persilja
2 st citroner, rivet skal
2 msk smör
2 dl grädde
2,5 dl ricotta eller kesella
1 dl riven parmesan
500 g lax i kuber
salt och peppar

Tillagning.

1. Sätt igång med pastakoket.
2.Hacka persiljan
3. Tvätta citronerna och riv skalet
4.Hetta upp smöret i en kastrull och fräs citronrivet någon minut på låg värme. (bränn ej)
5.Häll i grädde och sjud i ca 3 minuter. Smaka av med mycket salt och peppar.
6.Rör ner persiljan och ricottan/kesellan.
7.Blanda ner i den kokta pastan och riv över parmesanen.
8.Skär laxen i kuber. Pressa citronen över och salta och peppra rikligt.
Stek hastigt runt om i stekpanna. Ett par, tre minuter räcker.

Smaklig måltid!!!

6 kommentarer:

Tankevågor sa...

Tack för receptet! Man kan aldrig få för många recept på fisk. Det låter gott.

Idol har jag inte följt alls i år som jag gjorde förra året. Tycker det är en mycket sämre omgång i år. Kollade lite på Daniel som var min favorit några program.

Men jag tycker Marie förtjänade att vinna. Hon har en härlig sångröst.
Kram

Annika sa...

MUMS!! SÅÅÅ gott det låter. MÅSTE prova. Sitter här och känner mig hungrig nu...LUNCH!!

Vet inget om svenska idol, tyvärr...men jag ser alltid på idol här. Ett av mina favvisprogram...

KRAMAR!!

Tankevågor sa...

Gkömde skriva att jag bara älskar din sparkbild här bredvid! Den är så fin. Har du tagit den i Abisko?

Unknown sa...

londongirl - nej recept är alltid välkommet, särskilt när det går snabbt att tillaga.
Min absoluta favis var oxå Daniel.
Japp, den är tagen i Abisko. Visst är den mysig.
kram

Annika - Det var massor gott!
Idol följs slaviskt varje fredag, men vad ska vi göra nu?
Kram

Sabina sa...

Hm jaaa du vet ju redan egentligen vad jag tycker,jag håller med dig om Amanda, helt å fullt, men tycker att Marie har bättre röst, så jag är glad, å andra sidan hade jag inte blivit ledsen om Amanda hade vunnit så.....

Kramen

Unknown sa...

sabina - jag vet!!!!!
Kram