torsdag 10 juli 2008

Bokslukare

Började med bok nr 1 med viss skepsis.
Hade hört så många som var överväldigade över denna triologi.
Fick låna den av min goda vän J1. Började, tog emot,
började igen, slutade osv. Men sen efter ca 60 sidor var jag fast.
Kunde inte sluta läsa. Otroligt detaljerat, välskrivet och fängslande!
Ville inte lägga ifrån mig boken. Men så tog den slut och jag hade
glömt att låna 2:an och 3:an. Slut över allt i Luleå o Piteå. Suck!
Men...
...så fanns den plötsligt där på Lagerhause av alla ställen.
Började läsa med en gång. Hur kan en bok bara börja så spännande och
samtidigt tragiskt? Boken höll mig sysselsatt i ca en vecka. Spännande
från början till slut. Ville inte att den skulle ta slut samtidigt som
jag ville veta hur det skulle sluta. Snacka om veligt!
Så en dag var det slut på sidor i denna bok. Herre Gud, jag
som inte har hittat den sista delen ännu.
Står knappt ut med vetskapen om att det kan ta länge innan
jag får läsa fortsättningen.
Idag ska jag dock på jakt igen. Ska hitta 3:an!
Ni som ännu inte hunnit med denna serie. LÄS böckerna,
ni kommer att ha en spännande tid framför er.
Trevlig torsdag!


5 kommentarer:

Sabina sa...

Men så lustigt=) Jag har precis fått låna HELA serien på CD, har aldrig lyssnat på någon bok förut så det ska bli spännande, tror jag ska börja nu när jag har semester, kanske ha någon kvar till Kreta=)
Lycka till på jakten.

Kraaaaaaam

UllaMona sa...

Läste den första och den andra i en rasande fart kunde inte sluta, tänkte att det är omöjligt att den tredje kan vara lika spännande som de andra två...det var den från början till slut!

Kerstin Ekmans trilogi Vargskinnet är åxå läsvärda.

Kramen

Humlan sa...

Jag hade den första boken länge och väl... precis som du så tog de först 50-60 sidorna lång tid och flera genomläsningar. Inte förrän förra sommaren när jag fick del 3 och samtidigt lånade del 2 så satte jag igång att läsa del 1 ordentligt. Jag var fast! Jag vet att jag läste nästan en hel natt när jag läste tvåan och slutet på del tre läste jag hela natten och var klar vid 9-tiden på morgonen... Det är härligt med böcker som man bara inte kan släppa!
Hoppas du får tag på trean, annars har jag den för utlåning när du kommer hem!
Kram

Magdalena sa...

Jag har läst alla o tyckte att trean var bäst. Det stämmer att det tog ett tag innan man var fast, o när man var det så var man fast på riktigt. Jag har trean hemma, så om du inte får tag på den o ska vara i Piteå medan du läser den så vet du var den finns att låna.

/Magdalena

Unknown sa...

sabina - Lyllo dig! Då har du något att se fram emot. Helt perfekt att ligga och lyssna på under semestern.
Jag drar till stan idag. Måste ha den.

Kram



Ullamona - Ska börja på Kerstin sen hade jag tänkt mig. Berättar sen vad jag tyckte.

kramis



humlan - Gud vad spännande att 3:an är precis lika bra om inte bättre än de andra. Jag längtar!!!!

Ska hitta den idag.
Kram



Magdalena - tack för erbjudandet, men jag MÅSTE ha den idag. Kan inte riktigt koncentrera mig på annat. Men om jag inte hittar den så kommer jag förbi.
Gissa om jag längtar tills jag får börja läsa den tyvärr sista boken i serien.

Kramisar