måndag 28 juli 2008

Några timmar kvar

Nu är det bara några timmar kvar av vår Norrlands-
vistelse.
Vi har haft det så himla bra dessa veckor. Vi har
hunnit med mycket även om vi inte har hunnit med alla vi
velat träffa. Men så är det!!!

Ett av mina svårast beslut denna sommar har tagits och sedan
återtagits. Min kära kattflicka har en ful ovana. Hon äter upp
våra kläder, handdukar sängkläder mm. Sammanfattningsvis
gör det oss galna. Jag har velat hit och dit, ska jag ge bort henne,
ska jag avliva henne, ska jag...

Förra veckan fick jag ett smärre utbrott och ringde veterinären
och boka in en tid för avlivning av katten. Herre Gud vad jag grät.
Mitt hjärta gick i tusen bitar! Samtidigt var det just då ett beslut
som kändes nödtvunget.

Idag ringde jag och avbokade den tiden. Min älskade katt vet att
något inte är som det ska. Hon ser ledsen ut, kryper runt mig hela
tiden! Mitt hjärta är fortfarande trasigt men det får gå ett tag till.

Nu ska ni få höra en sång som jag lyssnar på hela tiden. Oftast
är det originalet jag lyssnar på men den här tjejen gör det såååå
bra.

På återseende

6 kommentarer:

Tankevågor sa...

Älskade vän! Vad ska jag skriva....när jag fick ditt sms igår och skulle försöka läsa din blogg på mobilen så höll hjärtat på att stanna....

I hela detta land borde det väl finnas någon veterinär/kattpsykolog/ som kan få ordning på henne? Jag önskar i alla fall att det kan vara så.
Vi får försöka ta kontakt med alla olika veterinärer vi kan få tag på för att få tips.
Berättade jag för dig om Mitzi?

Härligt att ni har haft så roligt och skönt där uppe i Norrland! :-)

Kramar i massor till er!

Sabina sa...

Men ååå stackars er å stackars kissen. Jag förstår att du inte kunde ta bort henne.
jag hoppas innerligt att det kommer att gå att lösa.

Så ni är på väg hem snart??

Borta bra men hemma bäst kanske.

Så fin bild du satt på bloggen=)
En riktig sommarbild, jag hoppas jag kan fånga en sådan på Kreta=)

kramkramkram//S

Humlan sa...

Men så här kan ni ju inte ha det! Det låter som om hon inte mår bra, jag hoppas verkligen att ni kan hitta någon som kan hjälpa henne!

Skönt ändå att höra att ni har haft det bra där uppe i norr.
Ha en bra hemresa!
Kram

Unknown sa...

Londongirl - ord är ibland överflödiga.

Man borde tycka att det skulle kunna finnas någon som vet vad det är för fel på Jasmin. Men jag har letat googlat och inte hittat något.

Jag ska prova en sak till innan jag börjar leta efter ett ställe till henne. MEN jag orkar inte mer. Tyvärr är det så att varje gång jag ser på henne brister mitt hjärta för hon är bland det vackraste och goaste jag vet.

Ja du berättade om Mitzi.

Kramar tillbaka till er i Skärgården



Sabina - mm. Det är tuffa beslut som lätt rivs upp igen.

I skrivande stund sitter vi i Övik och har just avnjutit en härlig frukost.

Vi har haft det super i norr men visst är hemma skönt. Att få packa upp och inte leva i kappsäck känns ljuvligt. Men vi har haft tur och bott hos min mamma och pappa. Det är ju nästan som hemma.

Klart att Kreta erbjuder sådana bilder. Längtar tills jag får se dem.

Kramisar




Humlan - någonstans förstår jag att vi inte kan ha det så här. Varje gång något är sönderbitet får jag ett smärre utbrott! Samtidigt behöver hon bara titta på mig så är hon det ljuvligaste jag vet.

Suck!!!!!!

Som sagt, vi har haft en jättebra semester i norr.

Tack!


Kram

Anonym sa...

Suck, så trist! Jag förstår att du blir galen. Det blir jag också när Isolde hoppar upp på min axel och sätter klorna i pikétröjorna så det blir små hål i dem. Men man förlåter henne snabbt.
Fast i ditt fall är det ju extremt mycket som förstörs och det är ju ohållbart.
Vilket dilemmma...
Jag hoppas att det löser sig på det bästa sättet för alla inblandade.

Kram

Unknown sa...

Trucken - ohållbart är det rätta ordet!!!

Du har inte en liten bonde i bakfickan som behöver en jägare i sin bondgård. Eller en tant som är hemma hela tiden och kan ge Jas den uppmärksamhet hon kräver.


Visst älskar man de små kissekatterna iaf.

Kram