måndag 7 juli 2008

Grillat är gott!

Nu när jag sitter här i Rosvik och bara njuter av semester
och lugn finns det många bloggtankar som snurrar i
huvudet.

En av sakerna som jag älskar med sommaren är grillningen.
Grilla mat! Mums!

Idag grillade vi hel kyckling med diverse tillbehör.
Man tar en färsk hel kyckling. Skär av brösbenet och
trycker ut kycklingen så att den blir plattare.
Rubba in vitlök, rosepeppar, flingsalt, svartpeppar och lite
olivolja. Grilla länge!

Grilla färsk potatis på spett (potatisen har förkokats).
Gör ett foliepaket med röd och gul lök, svamp, paprika och annat gott!
Grilla aubergin och sqash om ni gillar det.

Ät och njut! Drick något gott till.

Skulle gärna visa lite fina bilder på detta men jag har inte kommit
fram till hur jag gör här i Rosvik för att överföra bilder.

Men jag är säker på att er fantasi har triggats av ovanstående
ord.

Ha en fin kväll!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mums!
Det låter verkligen gott! Tyvärr blir det inte mycket grillat här...

/Humlan

UllaMona sa...

ooo vad det låter gott, ska nog grilla till helgen och dricka lite rött..fortsätt att ha det skönt på din semester.
Kram

Unknown sa...

humlan - Det är supergott! Men man kan göra den i ugnen oxå.
Kram


Ullamona - gör det! Grillat är godast, som de brukar säga i någon reklam. Lite rött är aldrig fel det heller.
Tack!
Kram

Sabina sa...

Låter Mumsigt=) Lite bilder senare kanske=)
Kraaaam