måndag 14 juli 2008

Myggor i överflöd

( Bilden lånad från allergi.nu)
De flesta somrar som vi kommer upp till norr
tycker jag brukar vara relativt myggfria.
Kommer ihåg de somrar som man varit full av
myggbett, knottbett, bromsbett och bett
av andra irriterande insekter.
Då jag blir biten lämnar dessa varelser inte bara
ett kliande märke efter sig utan jag får stora
bölder där de sugit sitt blod eller bitit en tugga.
I år är det ett sådand här år som jag kommer att
komma ihåg med fasa. Jag behöver bara komma
utanför dörrarna så anfaller svärmar av mygg.
Lagomt till syrrans bröllop kommer jag att vara täckt
av myggbet som kliats sönder. Nice :(
Nåja, det blir väl bättre.
Man får vara glad för fåglarnas skull iaf.
De har ju mat så det räcker och blir över.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ahhh nej!! Hatar mygg..da vet jag hur J och T kommer se ut nar dem kommer hem fran haparanda..kram

Mia sa...

Oh vad jobbigt! De brukar gilla mig med men i år har jag endast fått ett broms-bett *tacksam*

Hoppas allt är bra med dig annars.
Kram Mia

Sabina sa...

Vilken omtanke för fåglarna, men stackars du då??? Jag avskyr myggor, fy fasiken, å det känns som om dom dras till mig oxå, så fort jag tittar ut till landet så är dom där å sjunger, "åååååååå Hubbe heter jag, åååååååå Hubbe heter jag åååååååå.....OSV. HATA!!

Hoppas ni får det toppen trevligt på bröllopet, glöm inte att ta med dig näsdukar.

Kraaaaaaaaaam

Humlan sa...

Men stackare!
Inte roligt att vara fläckig när man vill vara fin!
På tal om väder. Jag tittade på SMHI i dag och såg att det skulle vara uppehåll... naturligtvis regnade det på mig på hemvägen...

Tankevågor sa...

Lancome har ett jättebra stift som man kan dölja alla prickar med vet jag.....dock aldrig mina fräknar. ;-)

Men vilken jättehäftig bild!!!! Vad har du tagit den med för kamera??? Har du köpt en ny eller??


Kramar från oss här nere.

Hälsa alla.

Unknown sa...

jennie - oj oj oj, de kommer att se för prickiga ut. Håll dem inomhus.

kram



mia - ett bett = inget bett!

Allt bra, men mycket att göra trots att vi inte gör nånting.

Kram



sabina - försöker vara positiv.
Hatar Hubbe jag med.

Ska komma ihåg näsdukar. Kan behövas.

Kramisar


Humlan - smhi, vet inte riktigt hur de spår väder. Hur har den andra sidan fungerat då? Jag själv tycker att den är rätt träffsäker.

Kram



LG - Men kära du, fräknar som är så fint, varför skulle de döljas???

Lancome till myggbetten kanske blir ett måste. Det kliar överallt just nu. Om jag inte visste bättre skulle jag tror att det är början till vattkoppor.

You wish, ny kamera, ha, den här fina bilden är lånad från webben. Jag är så himla sugen på att köpa en ny kamera men jag måste nog spara lite först.

KRamar tillbaka

UllaMona sa...

xylocain är jättebra mot myggbett som kliar, dutta på lite så bedövas bettet och man kliar inte sönder dom.

Kul med bröllop, hoppas bara att det blir fint väder.

Sabina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

ullamona - just nu behöver jag alla tips jag kan få. Betten är stora som tennisbollar!!!!! Hjälp!!!

Kram