tisdag 8 juli 2008

Änglavakt

Sitter hos min lillasyster just nu. Är barnvakt till hennes lilla ängel.
Han ligger i sin säng för att sova middag.
Ligger och pratar med sina gosedjur.
Han är verkligen en liten ängel denna kille.
*********************************************
Bilden ovan är en symbol för en av mina kära vänner
som idag blev påkörd/krockade med en lastbil.
Hon kom helt fredligt i höger körfält då en lastbil
ville ha hennes plats. Vips så blev hennes lilla
space star till ett dragspel.
Min kära vän klarade
sig bra, hjärnskakning och blåslagen, trots
den åverkan som blev av krocken.
(H, ta det lugnt nu. Vila upp dig! Kom upp till mig
nästa vecka så ska jag ta hand om dig.)
Till alla er som är ute på vägarna: Kör försiktigt!

Ha en bra tisdag!

5 kommentarer:

Tankevågor sa...

Tack och lov att det gick så pass! Det kunde ju gått riktigt illa. Stackars H och stackars R vad han måste ha blivit orolig.

Ja det skadar inte att ha en skyddsängel med sig ibland....

Massor av kramar till er där uppe.

Unknown sa...

LG - det är så himla tur att det gick som det gick. Hon mår bra förutom hjärnskakning och blå i ansiktet. Så otäckt!

Stora kramar tillbaka till söder
miss u

Sabina sa...

Men herregud, vilken j..a tur hon hade, måste ha varit en liten ängel där uppe som hade sitt vakande över henne.

Kraaaaaaaaam

UllaMona sa...

Usch vad det låter otäckt, tur att det gick bra.

Tur att det finns skyddsänglar eller som min mor brukade säga,"de hade inte strecket i sin almanackan ännu" med det menade hon att det var inte dags att dö ännu.

Stor kram till dig uppe i norr.

Simon katt hälsar till Seymour jam jam.

Unknown sa...

sabina - helt klart en j---a tur!
Jag är glad att änglen satt där och tittade på henne.

Kraaaaaaaaaaam tillbaka



Ullamona - Nej det var helt klart inte hennes tur. Tack för det!

seymour spinner tillbaka.

KRamis