fredag 11 juli 2008

Vädergudar

Om man som jag börjar känna sig orolig för att
solen aldrig mer ska visa sig, finns det olika sidor
för att hålla lite koll iaf.

smhi är en sida som jag ofta varit ute på men ALLTID
blivit lurad. De håller så dålig koll på vädret.
De slår nog tärning om hur vädret kommer att vara.

Men nu är det så här att jag har fått nys om en annan
sida som ska vara mycket bättre.

Pröva den sidan och återkomm till mig med era
observationer.

Enligt den sidan så får jag sol imorgon.
Jippie!!!!!

11 kommentarer:

Lena sa...

Då är nog ett grattis på plats. Här är sol en bristvara.

Unknown sa...

Det tackar jag för!!! Här har det varit riktigt dåligt med sol den senaste veckan men nu håller jag mina tummar.

Sabina sa...

Å jag hoppas hoppas att du får sol, det behöver vi alla så här på sommaren.
Va fint det blev på sidan med fotot=)
Trevlig helg, kram kram//S

Humlan sa...

Jadu, jag vet inte om sidan stämmer eller om det är magi... när jag fick upp sidan där det stod att det skulle regna i Stockholm i dag, då började det droppa mot rutan...

Snygg bild du har i rubriken!

UllaMona sa...

Vilken fin bild du har på sidan...men inte snö ännu...vi har ju inte haft riktigt varmt sommarväder ännu.
Ska kolla sidan med väder...kanske de lovar varmare väder.
Kram

Tankevågor sa...

Men har ni inte haft bra väder? Tycker det har sett ut så på väderkartorna när jag tittat?

Här är det som vanligt....soligt och vackert ute på ön och när man kommer hem väldigt växlande.

Ha det bra oavsett väder! KRAM

Unknown sa...

sabina - jag ville göra om lite och det blev ok. Bilden är vinterlandskap men jag älskar Abisko så det fick bli den bilden.
Idag är det sol!!!!!
Kram o trevlig helg



humlan - hos oss har det varit ungerfär det väder som yr sagt. Magi på hög nivå.

tack o kram


ullamona - tack! Som sagt, Ilove Abisko även om det finns snö på bilden.

Kram



LG - ha, vilken karta har du sett på då. Det är bara fiffel och båg. Idag är första dagen på länge som solen tittat fram i mer än en timme isträck.

Det är så skönt med skärgården. Hoppas att ni njuter i fulla drag.

Kraaaaaam

Anonym sa...

Jag har hittat trean, så Lina hämtar den innan dopet imorgon så du får sätta igång o läsa.

/Magdalena

Anonym sa...

Magdalena -tack tack tack, du är verkligen en räddande ängel. Har letat som en galning men boken är ju slut överallt.

Tack igen

//rosvikstjejen

Anonym sa...

Ja! Den här vädersidan är verkligen suverän! Det som visas där stämmer verkligen! Tittar man exempelvis på Tv 4:s väderprognoser så är de ofta missvisande. Ibland undrar man vilka meteorologer de anlitar. Idag skulle vi, enligt Tv 4, få regn och ca 16 grader. Men vi har haft sol och nu är det 25 grader i skuggan. Det stämmer med den norska prognosen. Heja Norge!!!!

Kramisar Mia!

Unknown sa...

moster mia - hejjjjjja Norge och deras vädersida. Kanske att tv 4 och övriga vädergurus i Sverige ska ta sig en titt på den.

Kul att den visar så bra prognos.
Men du.... sa den att det skulle komma hagel stora som golfbollar????

miss u
Puss och kram till hela familjen