tisdag 7 juli 2009

Antagen utmaning

Jag har blivit utmanad av Fresia. Tänkte först inte ta mig tid med denna då den är lååååååång. Men så tänkte jag: Varför inte? Det kanske är roligt iaf. Så här blev det:


Beskriver mig med tre bra egenskaper

Redan här börjar det svåra. Att tänka på sig själv och kunna erkänna att det finns faktiskt något bra, det är såååååå svårt. Men jag ska se om jag inte kommer på någon.

Ställer upp för min släkt och mina vänner.
Bra på att organisera och delegera.
Jag är en snäll person.

Beskriver mig med tre dåliga egenskaper

Jag är otroligt långsint(långsur) brukar jag själv kalla mig. Kan vara irriterad länge på saker jag inte gillar.

Jag blir ganska irriterad om jag inte får mat när jag blir hungrig. (tog Fresias mening då den passar in så bra på mig.) Frukosten är absolut det viktigaste för att jag ska fungera som människa.

Jag tycker om skvaller.

Jag älskar att

Komma hem och få gosa med mina barn. Det är lycka!!!!
Ha semester. Det är också lycka!!!
Jag har haft turen att träffa Tomas.

Jag hatar att

Hatar är ett otroligt starkt ord men ibland använder jag det dock ändå. Jag verkligen hatar när det är oroligt på jobbet. Man är där så stor del av sitt liv så när det knasar där då är det riktigt jobbigt.

En egenskap jag möjligen inte nämnt på min blogg

Jag älskar att sjunga. (Men mina nära och kära brukar inte alls uppskatta det……)

En egenskap jag undvikt att blogga om

Jag skriver nog om allt jag vill även om jag måste tygla mig när det gäller min ilska mot att svärföräldrarna styr den jag bor ihop med.

Jag skrattar åt

Mina barn. De kan vara riktigt roliga.
Roliga filmer.
Grannens son, han är så jäkla rolig. Senast i går kväll fick han mig att skratta så att tårarna rann.
Jag gråter åt

Döden. Alldeles för nära just nu.
Filmer: PS I love u, Greys A mm

En situation jag inte gillar och kanske undviker därför

Hm, låt mig få tänka, det måste vara dessa spindlar som finns överallt. Jag ropar på pojkarna så får de lösa situationen.
Men jag höll faktiskt i en när vi var på skansen akvariet.

En situation jag älskar och gärna försätter mig i

Att vara på jobbet och ta hand om förskoleklassen.

Detta är jag stolt över

Jag är mkt stolt över mina barn.

Detta kan jag skämmas över

Att min karaktär när det gäller godis inte är vad den borde vara.
Eller skäms gör jag inte.

Detta gör mig glad

När människor i min närhet är glada. När barnen är på topp.

Detta gör mig lugn

När allt i min närhet är som det ska vara. Inget tjafs någonstans.

...Nervös

När jag måste prata i telefonen. Det är inget jag tycker om.

...Arg

över orättvisor, dumma chefer, folk som beter sig illa i allmänhet, djurplågare och barnförövare.

...Ledsen

När nära och kära är ledsna! Jättejobbigt!

...Förtvivlad

När jag känner mig hjälplös!!!

...Tacksam

Att jag har så fantastiska barn! Att jag har familj, släkt och vänner som är så underbara.

...Detta ger mig en känsla av att vara odödlig

Just nu känner jag mig inte odödlig.

Detta gör jag om fem år, hoppas jag.

Har hus, en hund, jobbar med ett superjobb där allt bara flyter på.

Så här känner jag för hur mitt liv är just nu.

Jag har ett mycket bra liv.

Mitt motto i livet

Lev i nuet och låt livet vara roligt.


Jag utmanar alla som vill bli utmanade.
Skriv till mig om du gjort denna utmaning.

5 kommentarer:

Tankevågor sa...

Åh...nu sitter jag här och lipar för fullt! Men det är bara för att jag VET vad som ligger bakom alla dina ord och för att jag älskar dig så mycket vännen! Du är bara så bäst!

....och du sjunger JÄTTEBRA det vet jag! :-))

Längtar efter dig.

KRAMAR i massor

Fresia sa...

Tack så jättemkt, trevligt att få läsa. Låter lite allvarligt och jag förstår på Londongirls kommentar att det är så. Så lessamt för dig!
Tänker på dig
kramar

Tankevågor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fresia sa...

Åhå, det visste jag inte att ni gjorde. Skönt om det inte är ngt allvarligt!

puss på er båda:)

Unknown sa...

LG

Tack! Du med.
Tack! Du med.

Jag med.

Kramelikram


Fresia

Allt löser sig tillslut.

Kramen


LG o Fresia

Bra att ni pratade ut. Hahahaha

Kramen