torsdag 23 juli 2009

FK är ett kapitel för sig

Varje år är det samma visa.
Jag tar föräldraledigt och det visar sig
på lönen. Precis som det ska vara för
den delen.
MEN, det är ju så att FK ska betala ut
föräldrapenning för de dagar som man
tagit ut. TROR NI ATT DET ÄR SÅ?

Inte mycket alls. Hur kan det komma sig
att det ALLTID är trubbel med denna
instans? Varför kan de inte betala ut pengarna
i tid? Tror de att man kan leva på kärlek och
luft på sommaren?

Äh, vi klarar oss alltid men det är iaf irriterande.

5 kommentarer:

Humlan sa...

FK verkar tycka att alla ska ha några månadslöner undanstoppade. Om du blir sjuk, vårdar barn eller bara umgås med barnen, så ska du kunna vänta på pengarna några veckor... eller månader.

Anonym sa...

jag vet precis vad du menar....

FK suger....

Lillasyster

Lisbeth sa...

Jag tycker det är katastrofalt dåligt av FK att inte kunna betala ut pengar i tid!! Många människor har ju vittnat i tidningar om att de inte fått sina pengar på lång tid. NÄR ska egentligen den där instansen se över sin organisation???

Lallis - liv och leverne sa...

Vet PRECIS vad du menar. SYnd att någon alls ska behöva veta. Egentligen. *ler*
Stor kram Lallis

Unknown sa...

Alla:
FK skötte sig trots allt denna gång. Det var faktiskt jag som var lite snabb och inte kom ihåg att de betalar ut efter dag man fyller år.
MEN det är ju lätt att hetsa upp sig då det sällan och aldrig brukar fungera med FK.
Jag tycker som er att det är skandal då det faktiskt finns de som lider oerhört mycket av att inte få sina utbet i tid.

Kram på er alla