onsdag 15 juli 2009

Sommarfötter

Sitter och funderar på hur det kom sig att när man
var liten kunde man gå obehindrat på sand, stenar,
barr mm. Skor var något som användes (kanske) när
det regnade. Eller skor är väl att ta i, det var gummi-
stövlar eller sandaler som satt på fötterna.
Hm, nu tänker jag till och kommer på att träskor
var mycket populärt.

Idag skulle jag gå från stranden och jag hade så ont
i fötterna. Stenar, barr och smågrus grävde sig
in i fötterna. Ont aj oj!
Beror det på alla extra kilon som fötterna ska bära?

Säkert är det så.

Nu ska jag börja göra mig iordning för kvällens bravader.

3 kommentarer:

Humlan sa...

Barndomsminne; De första dagarna på sommarstugan varje år lät jag mest: Ah! Oh! Aj! Oj! Det var ju då jag kunde gå ute utan skor.
Varje år var jag lika känslig under fötterna, sedan blev huden hårdare och det var bara skönt att springa på barr, rötter, kottar och småsten. Så, det är nog inte så att det är vikten det beror på utan att du har skämt bort fötterna i strumpor och skor hela vintern.
Ha det så jätteskönt på semestern!
Kram

Sabina sa...

Ja du snäckan, kan beror på att man blivit X antal tyngre.
Jag vet inte, men jag förundras verkligen min lilla SÖT hur hon bara fortsätter att gå som en DuracellKanin trots, sten, barr, asfalt, gräs, sand ja you name it=)
Ha det fortsatt bra å jag tror jag var en träskounge=)
Kraaaaaaaaaaaaaaam

Lisbeth sa...

Ja visst är det konstigt...man borde ju ha blivit mer hårdhudad med tiden. ;-)
Kramar