söndag 7 mars 2010

Stegräknartävling

Höll nästan på att glömma bort att komma ihåg.

Imorgon drar den stora stegräknartävlingen igång på vårt arbete.
Vecka 10 till och med vecka 15, måndag - söndag dvs veckans alla dagar, är vi ute och går.
Eller vi ska gå i genomsnitt 7000 steg per dag. Har man ett arbete där man går mycket är det ingen match men sitter man allt för mycket på sitt arbete så kan det vara en bedrift att få det att gå ihop.

Nu UTMANAR jag alla er som LÄSER det här. Ta fram stegräknaren och var med du med. Vi kan väl göra så att vi skriver varje söndag här hur långt vi har gått per vecka. Sedan är det lätt att räkna ut dagsgenomsnittet.

Jag har inga priser annat än bättre välmående och givetvis äran av att vara den som gått mest.
MEN det skulle vara roligt att så många som möjligt är med. Vi är ca 80 pers på jobbet som ska vara med och det är ju superroligt.

Skriv in i kommentaren om ni tänker haka på. Om ni inte börjar imorgon så gör det så snart som möjligt.

LYCKA TILL och välkomna att delta i stegräknartävlingen.

2 kommentarer:

Humlan sa...

Jag försökte det där med stegräknare, men när den inte tog med mina steg i schollsskorna/tofflorna så gav jag upp. Synd, för även om jag inte tävlar med andra så är det ett bra sätt att hålla koll på sig själv och sina framsteg (eller bakslag).

Pelle sa...

Härligt! Jag älskar att snön börjat smälta, vill ha vår/sommar nu påengång! :D