fredag 6 april 2007

Påskkärringar eller inte?

Här är o och S efter det att en "Spiderman" glass avnjutits.
Det känns som om glassen har en del färgämnen i sig...

S hade gått runt i kvarteret och varit påskkärring tidigare under dagen, där av de röda kinderna.
Nu är det så här att jag undrar vad som egentligen hände? Jo ni vet med påskkärringarna och deras Glad Påsk hälsningar. Igår kom det massor av barn till oss och tiggde godis. Fy! De trodde att det var som "bus eller godis". Fröken som jag är förklarade jag för dessa barn hur läget är. Klä ut er till påskkärringar, rita massor av gladpåsk kort och sedan är det bara att hoppas att någon snäll själ ger lite godis i kitteln. Kitteln förresten bestod av tillknycklade godispåsar.
Men så kom där tre små underbara påskkärringar. Utklädda med hela munderingen som hör till. Två små flickor och en pojke.
Nu är det så här att alla som kom och ringde på fick sig lite godis även om det inte var utklädda. De hade ju stått ut med min predikan!!!
Glad Påsk önskar jag er alla.
På söndag åker vi till Pité och är inte tillbaka förrän om en vecka.
Lev väl må väl

8 kommentarer:

Humlan sa...

Den där blåa tungan gav absolut påskkärring-blåkulla känsla!
Jag skulle nog ha gjort som du, även om jag inte är lärare, och förklarat vad som gäller om man ska få godis..
Glad Påsk på er och hoppas vinden har mojnat lite när ni kommer upp!

Unknown sa...

Humlan - De ser riktigt "coola" ut kommenterade just o. Vi hoppas oxå att det blivit lite mindre vind när vi flyger till de norra delarna av sverige.

Annika sa...

Som sagt: glad att du sa till dina icke-utklädda-besökare att man faktiskt måste klä ut sig om man vill ha godis!!! Duh!!
Här på Halloween har jag ibland haft ungar som knackat på outklädda och med ÖRNGOTT i handen som man förväntas fylla med godis. What a joke!

Hoppas ni får en fin resa till Pite! Och nej, absolut INGEN vind!
Gulliga små blåa tungor... :-))) GLAD PÅSK!!!

Unknown sa...

annika - ÖRNGOTT, tänk vad påhittiga barnen/föräldrarna är. Snikna ungar!!! Glad Påsk.

Tankevågor sa...

Jisses vad söta de är! Fick ett mail på din guddotter också som påskkärring och det var en riktigt goding eller hur!?

Glad påsk och ge T en kram från mig! Lycka till och ha det så bra där uppe i norr!
Kram

Unknown sa...

London - ja det är rikigt fina. Blå som värsta blåkulla medlemmar. Han tackar för kramen. Glad Påsk och sköt om er...

Anonym sa...

Lite färgämnen, shit.....

Otroligt söta små påskkärringar du har.

Mycket bra att någon predikar om hur det skall vara på påsken, tycker inte om när barnen bara går runt å tigger, å andra sidan är det ju inte barnens fel, men ändå.

Sabina

Unknown sa...

sabina- nej inte är det barnens fel, men jag kan inte låta bli. Är säkert känd som gnällkärringen! Fniss!!!!