söndag 1 april 2007

Det har hänt mycket i helgen

Ja helgen och helgen. Vår lilla gosse Seymour blev kastrerade i torsdags. Det gick mycket bra. Jag lämnade in honom halv två och hämtade honom kvart i tre. Väl hemma var han rätt groggy men vid gott mod. Jasmin (moster) var jätterar mot honom. Hon tvättade och såg till att allt var som det skulle.

oo har lärt sig att cykla utan stödhjul.
Han vill ha en ny cool cykel som bästa kompisen. Modell större med eldsflammor. Hur häftig som helst. Visst sa jag men då måste du lära dig cykla själv först. Ok mamma. Vi tar fram lilla cyklen nu. Visa hur man gör.
Klart! Första försöket sen var det färdig övat. Nu kan jag det här. Åk och köp en ny nu mamma.
Suck! Ska göra det när vi får tid.
Duktig pojke.


Så här glad var han när pappa kom hem från sista Blidöturen.
Nu kan jag det här köp en cykel pappa. Bravo o!



Männen hann med lite fiske när de skulle tömma stugan.
Första dagen fick R upp en gädda men då var kameran i stugan.
Dag 2 fick han upp en havsöring. T fick ingenting men han var lika glad för det.



Bra storlek! Undra när vi får äta upp den?
Idag tog jag med mig O och o och fem av deras kompiar och en väninna till mig på bio. Vi var och såg TMNT (turtles) filmen. Otroligt uppskattad av alla barnen. Jag o D vi somnade. Snark!
Hela vägen hem lekte barnen ninjor. Om ni ser några gröna små varelser så är det ninja turtles som är tillbaka. Håll utkik!!!!!!
Ha en fortsatt trevlig 1 april.
(Har ni blivit lurade idag?)






6 kommentarer:

Anonym sa...

Mosters duktiga kille, oj så himla kul för han. Mamma får stå för det hon säger...man ska passa sig :)))

Stackars kattkräk, minns när jag kastrerade Oliver...vilken smärta. Men det bruakr gå över fort.

Kram på er

Humlan sa...

Vilken helg för killarna i familjen! En kastrerad, en lär sig cykla, en får vara flyttkarl&fiskare och två ninjor...

Annika sa...

Jasså, du somnade på bion :-))) Det har jag också gjort ngra ggr på barnfilm...SNARK!!!

Vilken DUKTIG kille som lärt sig cykla!!! Wow!

Gäddan var inte dålig! Mmm...Nu blir jag sugen på ugnstekt gädda, mums!!

Sabina sa...

Mysbilder, tänk bilder säger så mycket, det är så kul att få en liten inblick i vardagen hos bloggvänner:)
Nopp har inte blivit lurad tror jag i varje fall och hoppas.

Mina barn tjatar oxå om att se den filmen, kanske skall min bror ta dom med, vi får se, ett himla tjat är det iaf.

Ha en trevlig vecka nu, kram.

Tankevågor sa...

Vad duktig han är lilla o som lärt sig cykla! :)

Nej, jag blev inte lurad....däremot hittade jag lite aprilskämt i tidningarna. Kram

Unknown sa...

lina - man får verkligen passa sig när man har en sån här tjurskalle till grabb. Urk, när du skriver så får jag konstiga vibbar... Kram tillbaka

humlan - ja det har varit en händelserik helg för männen/killarna i familjen. Hoppas att nästa helg blir lite lugnare för dem. Ninjorna sitter och ser Kalle o Chokladfabriken nu så att jag får skriva ifred!!! ;)

annika - fniss, ja vi vuxna var lite trötta och filmen var inte allt för bra. Utmärkt tillfälle att få en liten em tupplur. Har aldrig ätit gädda eller kanske gäddbiffar. Vet inte så noga.

Sabina - jag tycker oxå att det är jätteroligt att få se hur alla har det. Bilder säger verkligen mer än 1000 ord. Nu saknas bara bild på T som är den äldste mannen i lgh. Trevlig vecka till dig tillbaka.

Lg - ja han är fantastiskt duktig. Nu måste jag bara köpa han en cykel med eldsflammor!!!
Jag läste aldrig tidningen den 1 april... kram