onsdag 18 april 2007

Påsken i Pité

Äntligen kommer bilderna från Pitè. Här är Oliver på sin "bobb". Det är rätt många fika/korvgrillar pauser när man är ute hela dagarna.

Här är jag och Oskar. Jag försöker lära honom hur man kan ta sig fram med "bobb" på plan is. Han är måttligt intresserad. Lat som han är vill han att jag ska putta honom. Lat som jag är sitter jag hellre och tittar på!

Oliver är helt galen i skotrar. Här får han äntligen köra själv. Oskar sitter bak och övervakar. Pappa sitter i mitten. Men var är då hjälmarna kanske ni undrar? Ja inte vet jag. De måste ha blivit bortretucherade på denna bild...

Här är min älskade bror Linus som passade på att fylla 17 år när vi var uppe. Visst är det mysigt med en brasa i snön! Synd bara att lukten sitter i flera veckor efteråt. Min nya fjällräven stank efter första dagen och jag kan känna lite fortfarande trots att den har hängt ute på vädring. Suck!

Här är det Oskar som får köra. Han har aldrig prövat det förrut. När jag körde med honom skrek han - fortare, fortare mamma. Jag är inte sen på att lyssna så jag gasade på. När han skulle köra gasade han också på. Tur att pappa och Oliver satt bakom. Även här saknas hjälmarna på bilden. Vet inte hur det kan komma sig...

Som sagt, man blir hungrig när man är ute i alla denna friskluft. Korvgrillning är toppen!!!

Även varm dryck måste packas ner.

Massor av snö på vissa ställen!
En vecka går snabbt. Det var oerhört roligt att träffa alla. Oskar och Oliver hade det jätteroligt med mina kusiner i Rosvik. Vi var ute en heldel och njöt? av den snö som fanns kvar.
Men... borta bra men hemma bäst!!!!!!
With love








7 kommentarer:

Tankevågor sa...

Vilka fina bilder! Jätteroligt att få se lite från erat "Piteliv". Kan förstå att killarna tycker om att åka skoter.
Verkligen snygga vantar du har där på bilden! ;-)

Humlan sa...

Instämmer med L-girl, fina bilder! Vårvintern när den är som bäst!

Annika sa...

Gu' va' kul att se!!! Blir ju sugen på lite vinter igen (nästan). All mat och dryck ni hade gjorde mig hungrig. Urmysigt med brasa i snön!
Måste kolla in dina vantar igen eftersom L-gal skriver om dem...
Kramis!!!

Anonym sa...

Vilka härliga bilder..det var länge sedan jag åkte skoter..det är så kul!!

Unknown sa...

londongirl - Tack! Några av bilderna blev bra. Andra inte. vill ha en ny kamera samtidigt som jag måste lära mig fotoredigering.
Vantarna har jag fått av en av mina allra käraste vänner. Tror att de är inhandlade på en ö...

Humlan - Tack! Ja det är skönt att veta att vintern snart är slut och att vår och sommar tar vid.

Annika - Nja, sugen och sugen. Det är roligt när man får "låna" vintern och sedan åka tillbaka till vårväder. Jodu, kolla in vantarna. De är jättefina och sköna. Kram


Jennie - Det är superduper roligt att åka/köra skoter. Du får väl ta dig en sväng upp nästa säsong. välkommen. Kram

Sabina sa...

Åh vilka fantastiska bilder, nästan men bara nästan som man längtar tillbaka till fjällen och snö:) (Sa jag nästan??)

Låter som om ni hade en super skön vecka.

Men du hur lyckades du få bort hjälmarna på båda bilderna, alltså jag förstår ju varför men hur??:)

Kram:)

Unknown sa...

Sabina - mm, visst kan man längta till fjällen, men bara nästan. Jo, hjälmarna...de glömde vi att ta med oss ut på skoterfärden. Ops! Inte bra alls.