söndag 22 april 2007

Trädgårdsbilder o utgång

I vår familj finns det några personer som älskar det här med trädgård. Det är min mormor, jag, min lillebror och så O. I går var vi till plantagen och införskaffade lite växter, krukor och jord. Här är ett litet hörn av vår miniuteplats. Ser ni kärleksörten? Den har jag fått av Londongirl.

Jag är väldigt svag för rosor och O tycker om penseer. En salig blandning av alltihop i nya krukor. Fåret fick vi av svärmor då vi hade en kolonilott i Pité på Fårön. Fåret har bott i Piteå, på Blidö och nu hemma hos oss.

Här har vi sparat påskriset för att det ska vara som stöd till slingerkrassen som O har sått. Vi sparade frön från förra året. Hoppas nu att de kommer upp. Annars kanske O o o blir ledsna. De hann trycka ner både solrosfrön och paprikafrön i denna kruka. Vi får se vad som kommer upp.
Nu till gårdagen.
Vi var på Mamas and Tapas
där vi åt massor av goda smårätter. Exemper: scampi i vitlök, fläskfile i spanska kryddor, getost med seranoskinka, inbakad getost m oliver, potatis med aioli, hemlagade?köttbullar i tomatsås, bröd med aioli. Till detta drack vi mojitos och öl. Två timmar senare rullade vi ut från stället och gick till Amaranten där vi avslutade med en Bailyscoffe.
Hotellet är nyrenoverat och har en mycket trevlig bar.
Sedan tog vi tunnelbanan hem. Ute var det kallt som f-n!
Idag ska vi ordna till i vårt förråd.
Ha en bra dag!



8 kommentarer:

Sabina sa...

Åh vad jag önskar att jag hade samma intresse av blommor å frön som du.)
Det går ijuför sig bra om jag får sätta lite blommor själv i krukor ute & så men mina rabatter, jösses dom går tokbort, det är ju en skam att jag ens har rabatter när dom är så orensade, tur mannen tycker att det är ok att pillra i rabatterna i varje fall.

Det låter helt underbart att få komma i väg på tu man hand bara du å T, äta gott dricka gott & framförallt bara vara, kommer inte i håg sist vi gjorde något sådant här hemma.

Ha en fortsatt bra helg, kram på dig.

Unknown sa...

Sabina - Det är tur för mig att O tycker att det är roligt. Vi gör det tillsammans. Han vill iofs alltid odla massa grönsaker. Det blir lite paprika, tomat osv i år oxå men inte som det brukar.
Ha en fortsatt trevlig dag. Kram

Annika sa...

Vad fint!! Vad roligt det var att få se bilder! Gröna fingrar är en gåva!

Låter som en urmysig kväll igår. Tapas är så otroligt gott, och det är Mojitos också! Mums.
Amaranten minns jag som ett rätt nedgånget hotell. BRA att det har fått en upp-fräschning!

Kramar!!!

Anonym sa...

Så fint ni har gjort!! Du är verkligen duktig!!Tänkte fixa lite på uteplatsen i morgon innan jag ska i väg och jobba!!
Kram

Anonym sa...

Det ser jättefint ut. Har själv börjat påta lite i trädgården. Får dock hjälp av svärmor eftersom jag definitivt inte har gröna fingrar...
Det är kul att se resultatet. Har börjat klippa ner lite buskar och ska få hjälp med plantering av blommor...

Låter som om ni hade det mysigt i lördags...:)

Kram på er!
Lillasyster

Unknown sa...

annika - Ja Amaranten är nyrenoverat och urmysigt. Gröna fingrar vet jag inte om jag har. Jag försöker så gott jag kan.

Jennie- Säg till om du behöver skjuts till plantagen.

Lillstrumpa - Klipp inte ner för mycket bara. Allt är inte ogräs som kommer upp. Puss på dig.

Tankevågor sa...

Vad den har vuxit redan, Kärleksörten! Fint! :-)

Unknown sa...

Lg - har totalt missat ditt inlägg. Jo den har vuxit minsan. Tyvärr kom jag hem idag och den var nedtrampad av några klantiga målargubbar :(. Jag är jätte irriterad på dem. GRRRRR. kram