onsdag 14 mars 2007

Deppigt värre

Suck!

Ibland efter ett telefonsamtal vet man inte om
man drömt eller om det verkligen är verklighet.

Igår fick vi ett samtal som däckade oss totalt.
Vi kommer inte att få fortsätta hyra huset på
Blidö. Det är en totalkatastrof för oss. Blidö är
en plats där man trivs.

Våra sk. hyresvärdar som "lovat" oss att få hyra
stället tills deras barn blivit stora, ville helt plötsligt
inte hyra ut det mer. Eller kanske?
Frun i huset har VÄLDIGT svårt med hur hon ska ha
det. Som alla historier så börjar denna inte med det här.
Det finns en lååååång historia bakom som jag inte
orkar dra för er nu. Det som är det sorgliga just nu
är att vi inte har något sommaställe kvar. Barnen är
jätteledsna, T är förkrossad och jag är helt tom.

Det är så tungt att skriva om. Det är så tungt att prata om.
Mina tankar snurrar som en virvelvind som har
till uppgift att få mig att må illa.

Varför?
Kan man spola tillbaka till gårdagen och inte ta samtalet
som sparkade undan benen för oss?

(Deppigt värre att läsa min blogg just nu. Ber om ursäkt för det.)

Håll tummarna och hoppas tre gånger att lyckan vänder.
TACK!

10 kommentarer:

Tankevågor sa...

Jag är så ledsen över det här. Vet så väl vad detta har betytt för er, hela familjen. Typiskt att jag ligger här hemma i 39 grader feber och är så skitdålig och inte kan vara på jobbet och ge dig en tröstekram och bara PRATA med dig. I natt vaknade jag 3:30 och kunde inte sova mer. Tänkte på er hela tiden....varför? Vill de ha stället själva nu plötsligt? de har ju redan ett. Vill de höja hyran, tjäna mer om de hyr ut till nån annan? Vad handlar detta om? Vi tänker på er och håller alla tummar och tassar (och de är många som du vet) för att det ska ordna sig. KRAAAAAM!

Unknown sa...

Lg - jag vet! Love u Det här suger verkligen. Vet inte vad vi ska ta oss till.

Anonym sa...

Det är verkligen så tråkigt, fattar inte att dem kan göra så just nu när det är vår och ni har längtat att få vara där så mycket ni kan!! Vet ju hur mycket ni tycker om Blidö. Denna vecka SUCKS...big time!!! Stora kramar från lilla mig!!

Humlan sa...

Usch! Stackare! Att ha ett drömställe och så tar dom det ifrån en... Hoppas det fixar sig på något sätt!

Unknown sa...

Jennie - vad är det som händer med denna vecka. Din T in på ALS, J in på närakuten. Vi mister Blidö. Det är katastrof.

Humlan - Mycket välkommen in på denna riktigt deppiga sida. Det var verkligen ett drömställe. Alla som är på ön fullkomligt älskar det.

Anonym sa...

Det kommer att ordna sig men du vet att allt har en mening... fast man just då inte ser det.

Unknown sa...

Anonym - mm, svårt att se och förstå det just nu.

Annika sa...

Å, vad ledsamt. Jag förstår att ni känner det som om någon sopat undan marken. Hårda bud. Jag håller TUMMARNA för att det trotsd allt ska ordan sig för er.

Sabina sa...

Nä men oj då, jag håller tummarna som bara den. Stackare, ja jag har trots att jag inte har "kännt" dig så länge förstått att det har betytt mycket för er att få åka till "stugan".
Finns det ingen chans att hon ändrar sig?? Sa dom varför?? kan dom ens göra så här? Har ni något kontrakt?? Oj jösses så många frågor det blev, svara bara om du vill & orkar.
Tänker på er.

Unknown sa...

annika - sabina
Ja det har betytt oerhört mycket för oss att kunna få åka iväg till landet. Vi vet inte riktigt varför de inte vill fortsätta hyra ut stugan. Eller de har angett en orsak som vi har svårt att förstå. just nu känns allt bara nattsvart. Tack för alla tummar som hålls. kram på er