torsdag 22 mars 2007

Varför

Varför ska livet vara så himla svårt
Varför ska det tas så svåra beslut
Varför tycker vi inte likadant
Varför är det så att man måste
försaka något för att få något annat
Varför?

Jag är helt slut. Gråten kommer och går.
Mest kommer den och jag är torr i halsen.
Snoret rinner. Katterna fattar ingenting.
Jag vill, jag vill inte, jag vill, jag vill inte...

Vakna upp till ett nytt glatt och positivt liv.
Blunda, drömma mig bort.
Vakna!
Hjälp, vad ska vi göra för att nå samma punkt.

Varför blir det så här?
VARFÖR?!!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Om livet inte var svårt så skulle vi inte veta hur det var när det är lätt :/
Tyvärr är det svårt med val men man försöker så gott man kan mer kan vi inte göra. Håller tummarna för att det löser sig snart...
Många kramar från lillasyster

Unknown sa...

lina - nej det är klart men det är så stora beslut som ska tas att jag är i en sorgefas just nu. Jag bearbetar allt, mitt T`s barnens liv. Det tar på mina krafter som redan är väck efter denna febervecka. Tack för kramarna och tummhållninarna

Anonym sa...

Vi har pratat idag och jag träffade hon jag skulle och sen var jag på massage skönt. Men hela tiden tänker jag på dej.... det är jobbigt att stå vid sidan och inget kunna göra och hur vi än vill er väl så kan vi inget göra. Jag vill så gärna att du får vara glad men förstår att det är svårt nu men efter regn så kommer solsken. Tänk bara att det finns många olika vägskäl i livet och det blir inte alltid son vi tror men det blir bra ialla fall Kram mammas lilla gumma.

Anonym sa...

Förstår att detta är jätte jobbigt men hoppas att ni kan hitta en bra lösning!! Tänker på dig och hoppas också att du mår bättre snart. (och man vet ju aldrig detta kanske leder till något jätte jätte bra..försök vara positiv!!!vet att det är svårt!!) Stor kram!

Tankevågor sa...

Nej inte är det lätt! Idag var det en TUNG dag tycker jag. Höra din röst i telefon när du gråter....ville bara krama om dig.
Många tårar har runnit idag, för dig, T och så nu K som går omkring i sorg han med...
Usch vad jag känner mig otillräcklig just nu!

Men du vet var jag finns...bara ett telefonsamtal bort. Ring precis när du vill!
KRAAAAM

Anonym sa...

Jag är inte speciellt insatt men jag förstår att du/ni inte har det så lätt just nu. Oavsett vad ni beslutar så hoppas jag att det blir bra och att det löser sig för er.

Kram

Sabina sa...

Men oj vad har hänt, har jag inte hängt med nu, usch jag blir ännu mera ledsen nu när jag läser det du har skrivit, jag har haft en tung dag jag med, med mycket gråt å då inte bara för det jag har skrivit om på min blogg utan om annat jobbigt oxå.

Men du, jag vet att jag kanske inte kan göra något för dig, men jag finns här om du skulle behöva prata med någon via mail eller så, inga krav bara så att du vet.

Tänker på dig.

Kram//Sabina

Unknown sa...

Tack till er alla för stöd. Just nu är det så mycket som ska falla på plats i mitt liv. Blidö ska tömmas i helgen, beslut om flytt ska göras helst inte i helgen, byta jobb inte heller det i helgen, nej nu gråter jag igen. Kram till er alla ni betyder jättemycket för mig.

mamma - jag hatar alla vägskäl.

Jennie - har försökt vara positiv men det gick inte längre.

Lg - du är aldrig otillräcklig, jag vet var du finns.

Trucken - tack, jag vet att det löser sig men inte hur och när.

Sabina - tack för att du finns, det värmer. Hoppas att det ordnar sig för dig oxå. Men ibland är det så befriande att gråta.

KRAM

Annika sa...

Vad tråkigt det är att läsa att du är SÅ ledsen Rosvikstjejen! Verkligen!
Vad hårt du har det nu. Jag tänker också på dig!!! OCH SKICKAR kramar!!!!

Unknown sa...

annika - ja det är inte roligt alls. Det har blivit något fel på mina tårkanaler för jag bara gråter. Men det blir bättre!!! Snart kommer det bara solskenshistorier på min blogg... Kram