fredag 9 mars 2007

Har blivit utmanad av Londongirl.
Det blir bara svårare och svårare med dessa utmaningar.

”Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information."

Här kommer sex saker om mig (vet inte om de är så underliga)

· Säger att jag inte är rökare om någon frågar. Tyvärr stämmer inte det då jag röker nästan varje helg. Ja ja ibland på vardagarna också.

· Ha ha ha, som både Lg o Sabina skrivit i sina bloggar så sover jag gärna inte själv hemma. Är både mörkrädd och blir fruktansvärt uttråkad av att vara själv.

· Känner en stor skräck till ormar och spindlar. Men det börjar faktiskt ordna upp sig nu. Ibland kan jag faktiskt titta i böcker där dessa varelser finns.

· Trots att jag är en ursprunglig norrbottning har jag väldigt svårt med surströmming. Tack gode gud för att palt finns.

· Jag tar efter dialekter väldigt lätt. Lite jobbigt när man hör ett ”mumintroll” tala.

· Jag har alltid sagt att jag inte vill gifta mig. Det får jag äta upp nu, för T vågar väl inte fria till mig. Men du, jag svarar JA när, om du frågar mig.


Som sagt det var inte så mycket nytt och roligt det här. Skit samma. Nu drar vi till landet.
Trevlig helg!!!

Jag utmanar alla som känner sig utmanade + lillasyster

4 kommentarer:

Tankevågor sa...

Surströmming har jag smakat EN gång...så var det med det. Men palt skulle jag vilja prova nån gång....tror nog jag skulle gilla det.

Sabina sa...

Hahaha ja vad är det med det där att sova själv, när jag bodde själv var det ju inga problem, ijfs bodde jag då i en etta på 37 kvm, men *wtf* bara för att jag bor i ett hus på 190 kvm skulle det finnas mer läskiga monster här då. Nä jag känner mig fånig, så det är himla skönt att höra att man inte är ensam, så att man kan sluta känna sig fånig alltså:)
Du, jag har aldrig smakat surströmming & skulle aldrig göra det heller, för att jag har kännt lukten EN gång å det räckte gott.
Kram på dig hoppas ni har haft det bra på landet.

Tankevågor sa...

Kan du göra palt? Brukar du det? Eller kan man be din mamma skicka ner ett smakprov? ;-)

Unknown sa...

Lg - jag kan göra palt. Frågan är bara när. Det tar ju lite tid när jag gör det. Har inte allt för mycket rutin. Surströmming är bara...finner inte ord. Känner hur det stockar sig i halsen när jag tänker på den. Urk!

Sabina - ja visst är det mystiskt. Mörker, ensamt sovande verkar alla ha mer eller mindre prolblem med. Vi är inte fåniga bara sällskapliga!
190kvm låter som en dröm. Bor på 87 och det är alldeles för litet. Söker efter större, men allt är ju så förbaskat dyrt i sthlm.
Smaka inte heller, jag tycker att det smakar som det luktar. Kanske inte lika starkt men ändå. Tillräckligt för att låta bli.
Kram, landet var som vanligt underbart.