lördag 5 januari 2008

Nybakat


Vaknade med nya krafter efter att ha åkt bil väldigt länge.



Frukostbrödet har nyss kommit ut ur ugnen.
Tekoppen med rooibos tranbär står på bordet.



Idag ska T på hockey medan jag och grabbarna går
på bio. Vi ska se Surf´s up. Hoppas att den är bra.



Det är bara att njuta av den här helgen för snart drar
vardagen igång. Suck! Jag älskar verkligen att vara ledig
och hemma. Jag älskar verkligen mitt jobb oxå.
Men just nu skulle jag vilja vara ledig lite till.



Ha en trevlig trettondagsafton

7 kommentarer:

Humlan sa...

Vilket fint bröd!
Jag har bara smakat rätt te en gång och tyckte att det var lite rökigt... Men det ska ju vara så nyttigt och dessutom något som man kan dricka utan att få insomningsproblem på kvällen.
Eftersom jag är väldigt förtjust i tranbär så blir jag lite nyfiken på ditt te. Har det någon röksmak?
Var har du köpt det?
Kram

Annika sa...

Ja, jag håller med Humlan!!
Vilket fint bröd du bakat. GOTT!! Tänk om man hade ett sådant bröd här nu när man ska äta frukost, men nej...
Tranbärste låter spännande!!

Anonym sa...

Skönt att ni kommit er hem lugnt och fint. Kylan har slagit till här uppe idag och vi hade -17 när vi åkte in till stan på fm.
Vi laddar som bäst för Havsbadet ikväll, även maken har fått sig några nyinköpta kläder så vi skall nog klara oss ikväll.

Ha det så bra och hälsa familjen.
(Du kan väl tänka på oss imorgonbitti när vi vaknar bakis hos svärföräldrarna... ;)

Unknown sa...

Humlan - brödet var trekornsbröd som man bara tillsatte vatten. Lätt som en plätt och supergott.
Det rätta röda teét är köpt i Luleå på en teshop.
Tranbärssmaken var väldigt god. Nja, vet inte om jag kände någon röksmak men jag ska pröva igen.
Kram

Annika - Det blev jättemumsigt! Jag köpte även päronyoghurt roiboos som jag tyckte alldeles förträfligt mycket om. Det luktar mums!

Johanna - skönt att vi slapp det kalla vädret. Men vi hade några fin fina dagar inorr. Superduper att åka skridskor med er. Även härligt att dra ute på isen.
Nyekiperade och laddade...kan inte bli bättre. Hur mår lillen?
Jag ska tänka på er i morgonbitti. Själv ska jag öppna min champange som jag glömde bort på nyår.
KRAM och ha det så kul ikväll

Humlan sa...

Jag tänker INTE åka till Luleå för att köpa te! Det blir lite VÄL dyrt... ;-) Får väl kolla om det finns på närmare håll.

Sabina sa...

Ohh så gott brödet ser ut, antar att det smakade lika bra som det ser ut=)
Det bästa som finns nybakt och The på morgonen, mums.

Jasså, var den bra filmen, V vill så gärna gå på den men jag vet inte...

Ha en trevlig kväll, kram//S

Unknown sa...

humlan - nja lite långt för det teet. Det måste finnas på närmare håll. Kram

sabina - brödet blev fin fint.
Filmen var så där bra. Ok men inte mer.
Kram