tisdag 8 januari 2008

Reflex

Urk nu regnar det igen.
Var i hela friden är vintern?
Orkar inte med sånt här väder.
Slaskigt, blött, geggigt!
Skitiga byxor, utekläder och skor.

MÖRKT

Idag pratade om reflexer på jobbet.
Använder ni det?
Varje dag?

Jag kan medge att jag slarvar här i Kista då
jag mest håller mig till gångvägar. Men det
kan ju vara bra att ha ändå.
Barnen har jättefina jackor som lyser upp allt
det mörka. Även mössorna lyser som sjutton.

Människor som är ute och går i detta mörker är
en fara både för andra och för sig själva.

Så till er alla där ute, på med reflexen, reflexvästarna
odyl. Vi måste vara rädda om oss och andra.

9 kommentarer:

Humlan sa...

Javisstja! Jag har flera gånger saknat reflexen när jag är ute, undrar jag var jag har lagt den... Jag får leta i kväll.

Visst är man trött på allt detta grå-mörker och regn, inte för att jag gillar slask och isgator, men lite vit vinter skulle inte vara dumt!

Annika sa...

Jag vet!! Här där jag bor använder ingen reflexer. Det är rent läskigt att köra bil i mörkret och sen se folk på trottoarna som inte bär en enda reflex. Dom syns ju inte från bilen förrän man är precis nära. Läskigt.
Ert väder låter jättetrist, usch. Fram för snö nu!!!

Unknown sa...

humlan - Visst är det dags att vi letar fram dem.
vill ha mycket vitt nu!!!


annika - det är jätteläskigt när människor bara dyker upp!
Vi har urtrist väder nu. Blä! Nu får faktiskt snön komma!

Sabina sa...

Va lustigt att du tar upp just det här, för idag svor jag högt till alla idioter som INTE har reflex och sen tror att man hinner se deras helsvarta kläder innan dom kliver rakt ut i gatan!!

Till saken hör ju att jag åker omkring med folk som INTE har körkort och måste ha koll på allt annat oxå plus försöka lära dom att köra bil.

Ja alltså jag skäller ju inte på dig alltså, jag är bara irriterad på dom som tror att dom syns lika bra på kvällen som på dagen när dom springer ut på gatan eftersom alla har fått för sig att gående ALLTID har företräde, man glömmer att det faktiskt är ömsesidigrespekt som gäller.

Åh så skönt det var att få ur sig det där, tack=)

Anonym sa...

Jag använde iallafall reflex!!!!Kram

UllaMona sa...

Jag fick en reflexväst av sönerna...känner mig lite töntig när jag har den på....men jag VET att jag syns och att det är en billig livförsäkring....men känner mig ändå som en lite "töntig tant";-)

Unknown sa...

Sabina - så mycket svarta kläder som är ute och vandrar. Helt omöjligt att se dem.
Jag har tagit på mig reflex nu. Iaf på en av jackorna...
Kram

Jennie - jag vet! Du o dina barn är mycket duktiga på att bära reflex. BRA!
Kram

Ullmona - lite konstigt tyckte jag med. Men när jag var uppe i norr så hade var och varannan reflexvästar och det var så superbra. Fram för fler västanvändare.

Tankevågor sa...

Funderar på om det finns reflexer som man kan trä på benen på hunden? Det vore det allra bästa så vet man att hon syns. Ska kolla om jag ser nåt sånt i vår djuraffär.
Gick simmningen bra?
Jag har ingen blogginspiration nu. Orkar inte. Är för trött när jag väl kommer hem från ...ja du vet....på kvällarna.
Funderar på att lägga ner min blogg.

Ha en fin helg och hälsa alla!
KRAM

Unknown sa...

londongirl - det vore onekeligen en väldigt bra grej till voffsingar. Hoppas att det finns där!
Förstår att du är trött men jag tror även att du behöver din blogg. Det behövs inte så mycket inlägg utan bara vetskapen om den är tbland tillräcklig. Men jag förstår dig! Du behöver vila, vila och åter vila. (Älskar att läsa din blogg så det skulle bli ett stort tomrum om din blogg inte fanns) Tänk efter flera gånger...Please
Love u