lördag 19 januari 2008

Time out

Jag har blivit så inspirerad av lilla o´s fröken på förskolan.
Hon och hennes familj har varit i Tahiland och nu vill de
flytta dit.
Även min granne har pratat om att ta en låååång semester dit.
Var ut och kollade in Koh Lantas egen sida.
De söker förskollärare till den Svenska skolan och jag blev så
sugen på att åka dit med T och barnen.
Men det är alltid ett stort steg. Vad ska man göra med lgh?
Vad ska man göra med jobbet här i Sverige?

Det är bara tankar som snurrar men det skulle vara så skönt att
få åka iväg!!!!!!!

Nu är det redan lördagkväll. Vi ska till grannarna på middag.
Det ska bli trevligt. God mat, vin och härligt sällskap.

Vart skulle ni vilja åka om ni skulle ta Time Out från vardagen?

6 kommentarer:

Tankevågor sa...

För mig skulle Thailand vara semster och sköna bad inte ett Time Out som jag skulle vilja leva i någon längre tid. Jag skulle bli rastlös i en sån miljö till slut. Visst har jag varit på många bad och solsemstrar i mitt liv men just nu är det annat jag längtar efter.
Jag vill sitta på något mysigt ställe i Prag och dricka god öl, sitta på ett café i Montmarte i Paris, åka till Venedig och gå på broarna, hälsa på pingvinerna i Kapstaden, vandra på Irländska stränder och bila i Cornwall.
Men mest av allt just nu vill jag tillbaka till New York....
Om det ändå inte vore så jobbigt att flyga så långt!!
Kram på er allihop. Lav jo :)

Sabina sa...

Men jösses så spännande. Jag skulle kunna säga att klart du ska, allt ordnar sig, men jag skulle antagligen inte själv våga för att jag är så feg.

Men äsch va faaan klart ni ska, vilken erfarenhet...Shit blir lite sugen alltså.

Mmmm tål att tänka på.

Unknown sa...

LG - allt du nämner låter onekeligen härligt och avkopplande. Jag har ju aldrig varit i NY men jag får väl följa Jennie dit någon gång. Kanske vi kan åka dit tillsammans alla tre. Sedan kan vi åka och hälsa på Annika!!!!!!
Pingvinerna skulle oxå vara kul att få se irl. Den vi ser dagligen är ju lite annorlunda även om han är go.
Du skriver så levande att jag ser dessa platser framför mig. Vackert!
Kram lav jo 2

Sabina -tänk om vi vågar!!!!!

Anonym sa...

Ja du..Thailand låter ju helt underbart..men så älskar jag ju NYC jätte mycket så dit eller Tampa skulle jag kunna tänka mig!!!
Håller med att vi 3 kan ta och åka över till NYC och ha skoj!!!

Annika sa...

Jamen MY GOD!! ÅK till NYC och sen är det bara en kort tågresa ner till Washington! Vilken grej! Jag möter upp med er i NYC! Det vore ngt!

Att jobba i Thailand i tex ett år är säkert superkul, och annorlunda.
Kan förstå att det lockar!

Unknown sa...

Jennie - ja vi får börja spara. Kram

Annika - är det så nära? Visst låter det roligt. Kram